キョウプロスタッフの快適LIFEブログ ~くらしと地域のお役立ち情報~
英語でのお問い合わせ Information for our customer
2020/04/24
MOVING HOME(引っ越し)
- STARTING SERVICE(開栓)
Reservation is requird.
When you move into your apartment and house you will have to contact us and arrange for an appointment. At the scheduled time and at your attending, we will send our employee who will check and then activate your gas lines. Please attend the check and fill in the forms for activate your gas lines indispensable. (It takes about 1 hour)
Click Here For more information.
- STOPPING SERVICE(閉栓)
When you move out your apartment and house.You will have to contact us. At the scheduled day, we will send our employee who will check and then stop your gas lines. We send the final bill. Please Pay by the end of month.(or you can pay same way as the last time)
Click Here For more information.
HOW TO PAY YOUR BILL(支払い方法)
DIRECT DEBIT/CREDIT CARD
When you apply to pay the gas bill by credit card or direct debit, please enter in the form by Email or FAX. We will mail the credit card or direct debit application form for payment within 1 week. And then please fill in the form, mail back to us with our envelope. It takes about 2 months to complete them. Click Here For more information.
EMERGENCY(緊急)
- GAS LEAK
When it smells of gas, call us immediately. Contact in an emergency is available 24 hours a day and on holidays. ( Not contact by e-mail)
Never use an ignition source
Don’t touch any electrical appliances and any electrical switches
- Open windows and doors wide to flush out the gas.
- Close all gas and appliances valves.
- Details to give when calling the emergency contact address
- Your name
- Your address
- The condition of the site Gas leak is “GASU-KUSAI” in Japanese
- RESETTING THE GAS METER
- Close all appliance valeves.
- Press the button on the gas meter.
- Wait for a few minute.
If there is a gas leak or you smell gasu,do not try to reset the meter.
京北営業所 電話不通について
昨日の台風21号により被災された皆様に、謹んでお見舞い申し上げます。 この台風の影響により、弊社京北営業所の電話が不通となっております。 緊急のご用件がございましたら、恐れ入りますが弊社亀岡支店(0771-22-3243 …
消費税率改定に伴うガス料金等の扱いについて
消費税法の改定により、2019年10月1日以降の消費税の取り扱いを下記の通りとさせていただきます。内容をご確認の上、何卒ご理解くださいますようよろしくお願い申し上げます。 ガス料金 2019年9月30日以前から継続してガ …
給湯器の凍結予防について
給湯器の凍結予防について 給湯器が凍結すると不便なばかりか、給湯器の水漏れや故障の原因にもなります。 予防することが一番大切です。 水を流し続ける方法 (1)給湯器の 運転スイッチを「オフ」にする。 (2)浴槽の排水栓を …
ガスメーターの復帰方法について
マイコンメーター(ガスメーター)は震度5以上の揺れを感知した場合に、自動的にガスをとめるようになっています。 ガスのにおいがしない場合には、各ご家庭で復旧することができます。 マイコンメーター(ガスメーター)の復帰方法 …
お引越しなどによるガスの使用開始、中止のお手続きに関するお願い
3月から4月上旬にはお引越しの多い時期になるため、電話が大変込み合います。 お引越し日が決まりましたらお早目にご連絡をお願いいたします。 お引越しのお手続きについて